Roses by the stairs

Jaha ja!
Då var det dax för mig att börja blogga igen!
Känner att jag behöver det faktiskt.
Vet inte om det kommer bli en känslomässig blogg eller om det bara kommer bli en tråkig, händelsefattig och vardaglig blogg... Det får tiden utvisa!
Men jag kände att jag behövde en ny blogg iaf, den gamla väcker alldeles för mkt känslor. Känslor om tiden från förr, tårar och hjärtesorg! Mest patetiskt faktiskt...

Well, tillbaka i gbg igen efter 2 helt oförglömliga veckor hos Åke Svanstedt på Bjertorp Trav.
Tillbaka till helvetet igen. Verkligheten kommer ikapp en alldeles för snabbt. Jag vill inget hellre än att bara åka tillbaka till Tråvad igen.
Bo på det skabbiga slottet, gå upp tidigt på morgonen, skotta skit, slita som ett djur och allt det där som här Bjertorp till... Jag vill inget hellre. Jag saknar hästarna, Rogge, Knugge, Råttan. Jag saknar känslan av att sitta där mitt i klungan av dundrande hästar på rakan. Känna vinden, regnet, leran och kylan piskandes mot ansiktet.
Höra dundret från hundratals hovar som  träffar marken. Känna doften av varm, svettig häst. Att inte ha någon känsel kvar i fingrar och fötter pga kylan.
Det är lycka, det är livet!
Sån livsglädje under dessa två veckor.
TAKE ME BACK PLEASE!

Men ja det är bara att acceptera läget. Nu är man hemma i äckel Göteborg.
Tillbaka på Åby. 
Jag vill INTE!

Nej, nu ska jag ta med mig min sambo, åka och hälsa på mitt odrägliga kräk till häst som har lärt sig massa dumheter när jag varit borta och sen åka till coop och inhandla chips och dipp!

Later my friends!


Kärlek och Respekt! / Jen

image2



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0