You better die young

Jag överlevde helvetesdagen igår... Kom hem relativt tidigt idag, så jävla skönt att bara få ligga hemma i soffan ett par timmar och glo på tv. Minns inte ens när jag gjorde det sist!

Uppdatering om hur det går med hästarna:
Varum tränar på, rätt lugnt och fint än så länge. Men han sköter sig bra... Går fort 2 ggr i veckan, 4 intervaller i 38-45 tempo... Nästa vecka ökar vi till 6 intervaller om allt går som planerat.
Fortfarande "valpig" trots att han faktiskt är 7.. haha! Problemen med aktionen finns kvar, vi arbetar fortfarande med att hitta en bra balans och det blir bättre och bättre. Boots bak nästa snabbjobb, får se om det blir bättre. Han behöver trots allt  lite tyngd bak.

Tx däremot... Ja vad ska man säga? Kan en häst ha mer otur än vad han har? Skulle inte tro det va...
Först sparkskadan som gjorde att vi fick ställa av en vecka och sedan motion i nån vecka..
2 snabbjobb, och nu står han med brännskador från bringan till armbågen...
JAG BLIR SÅ FÖRBANNAD... Hade jag bara fått köra honom själv så hade det aldrig någonsin hänt. Jag kanske inte är så jävla bra på att köra, men sela, det kan jag fanimej göra korrekt även om jag sover!
Sen så tror jag att han är ofräsch h.f & v.b... Men vi får se när Kalle böjer honom på fredag! Bara till att hålla tummarna!

Söndagen den 19:e oktober lämnar jag och min älskade Carro Sverige för 3 veckors praktik hos Anders Lindqvist i Frankrike. Ska bli så jävla underbart.. Vi ska göra det till ännu en minnesvärd tid, right darling?
Kmr sakna mina pojkar dock, väldigt mkt. Men Lina & Putte ska ta hand om Varum åt mig och sen så hoppas jag på att nån kan hålla ettt x-tra öga på Tx...






Imorgon är ingen vanlig dag, för imorgon gör våran Jonna debut i sulkyn bakom älskade Lass Highlife!
Jag selar, jag kmr vara nervös, Jonna kmr vara nervös... Men det fixar vi gumman? Eller hur?! :D
Jag håller iaf alla tummar jag kan och hoppas på att det kmr gå bra. Det kmr gå bra! Jag känner det på mig!
Hur det än går så kmr jag vara hur stolt som helst över dig Jonna. Du är modig som vågar. Annat än vad jag gör..
<3



    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0