Dag 09

Min tro eller livsfilosofi

Tro? Om det handlar om nått religöst så tror jag ingenting.
Visst jag är kristen, jag firar alla högtider osv. Men jag är inte under några omständigheter troende.
Jag menar, hur trovärdigt låter det? Jesus kan gå på vatten, hav som delar sig, Maria är mor till jesus men är oskuld... (Hur kan man ens tro litegrann på det?) MAN KAN INTE BLI MED BARN OM MAN INTE HAR HAFT SEX!
Thats it!
DÄREMOT så tycker jag buddism är jävligt intressant och facinerande. Men det betyder inte att jag tror på det... Men det är helt klart den religonen som jag känner att jag ställer mig närmast till.

Jag lever mitt liv efter talesättet "Don't dream your life, live your dreams"
Livet är alldeles för kort för att drömmas bort. Vill du resa, RES. Vill du plugga, PLUGGA. Vill du ha barn, SKAFFA BARN... well, i think you get my point.
När jag är 70 år så vill jag inte stå där och önska att jag hade gjort det där jag drömde om... Jag vill leva mitt liv fullt ut, varje dag... Det är som sagt, bättre att ångra det man har gjort, än det man aldrig gjorde!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0