Dag 5

Vad är kärlek?

Oj... Ja, vad är egentligen kärlek?
Som jag ser det så kan kärlek defineras på olika sätt. Kärlek till en käresta, kärlek till sin familj, kärlek till sina vänner, kärlek till sina djur och så vidare. Så olika sorters kärlek men ändå så lika. För all kärlek grundas ju egentligen på samma sak, att man inte kan tänka sig ett liv utan den/det.
För enligt mig så är det det kärlek handlar om, att man inte kan leva utan varandra. Att om man är utan personen/djuret/vännen så känns livet inte riktigt lika meningsfullt.

Kärlek är något oerhört fint och vi borde ta vara på det bättre. Men vi människor är så oerhört bortskämda med all kärlek runt omkring oss.
Men älskade vänner, stanna upp, fundera, uppskatta och njut av de fina människor och djur du har runt dig.
Släng iväg ett sms till en saknad vän, ring mamma, skicka ett vykort till mormor och morfar, ge hästen en xtra morot.
Något så simpelt kan göra en annan så himla glad. Och det är väl det vi vill att våra nära och kära ska vara?
Just glada.
Kärlek handlar om glädje, glädje över att vi har varandra!


Vad säger ni? Vad anser ni att kärlek är? släng iväg en kommentar...

 


Kärlek som denna är något jag värdesätter högre än molnen!
Djur är fantastiska...



Kommentarer
Postat av: Christina

Kärlek för mig är min familj först förstås. Min lila dotter som helst vill vara nära mamma när hon ska sova t.ex.

Sen är det kärlek att ha alla fantastiska vänner som jag har där du är en av dem. Vänner som alltid lyssnar, kommer med en kram när man behöver det. Får mig att skratta och njuta av livets gåva. Det är kärlek det :-)

Kram C

2011-01-26 @ 20:12:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0